tässä on muita hulto töitä ja hommia.
vaihdelaattikko

moottorin pää

akselin pää

moottori ja vaihteistto
rullakko
liukkulaakkerit
Liukkulaakerit valmistetaan usein pronssista, kuparista , alumiinista ja muovistta.
muovilaakerit ei tarvitse voitellua kuntas metalliset tarvitsee vain määrä ajoin.
liukkulaakkereita on auton- ja muiden pienien nelitahtimoottorien runko- ja kiertokangenlaakerit,
jotka vaativat jatkuvaa voiteluöljyn tuontia ulkoisella öljypumpulla. Ilman painevoitelua olevat liukulaakeroidut järjestelmät ovat usein suunniteltu jatkuvasti pyöriviksi. Niiden pyörimisliike riittää pumppaamaan öljyä itse. Liukulaakeri soveltuu erityisesti suurille kuormituksille ja liukunopeuksille. Geometriansa ja voiteluainekalvonsa ansiosta se kestää iskumaisia kuormituksia, vaimentaa värinää ja on hiljainen laakkeri. Oikein voideltuna liukulaakeri on lähes kulumaton.
tappit ja muovi holkit
tappi
muovi holkki tappin ymppärille
hitsaus
puikkohitsausta
sähkömoottorin vaihdelaattikko
ehjänä koko moottori
vaihdelaatikko sissältä
sähkö laattikko
sylinteri
purime sylinterin ja katsoimme tiivisteet
pneumatiikkaa
piirros
sähkkönen järjjestelmä
muistelimme paineilma järjestelmää
roskat vaunuun
roskavaunu joita kasasimme
sähkö
sähkössä tehty liittäntä
hiekkapuhallin
![]() |
| uudet letkut hiekkapuhaltimmessa pora |
| näin likainen oli pylväs poran mulju säiliö |
sorvin haalaus eli siirto
sorvin kääntö rulla
sorvi rullilla
sorvi nostetaan tunkilla





Hei.Toi sorvin siirto on varmaan mielenkiintoinen juttu,miten laitoitte kiinni?
VastaaPoista